Saturday, December 14, 2013

Bila Tangan Tidak Lagi Tercapai

Ini yang aku rasa kini
Bila aku sedar wujudnya satu bentuk hati lagi
Punya rasa yang sama
Punya cita yang rasa
Namun hanya terjamah diulit mata
Umpama hidup dalam kotak kaca
Mata terlepas semata
Diri terkurung durja
Lalu berdiri kau di depan mata
Cukup sempurna
Rasa apa yang aku duga
Tapi tangan ini tidak lagi tercapai
Pipi mulusmu aku ingin belai
Selak hati mu sehelai demi sehelai
Sehingga sekitar lain aku lalai
Tapi apakan daya bila tubuh dirantai
Hanya mampu ku mimpi impian terbuai
Sebelum kau berlalu dengan langkah longlai

Ku pekik hingga perit
Wahai kamu... lihatlah diriku
Aku tetap seperti dulu
Yang dulu kau ingin tahu
Yang dulu kau tuliskan tiap ciri bernahu
Wahai kamu...pandanglah aku
Aku tahu aku tak akan memilikimu
Aku akur dan menahu
Tapi jangan terus pergi tinggalkan ku
Aku masih perlu kamu
Untuk mengisi bahagian hati yang perlu
Kau lah inspirasiku
Jagan biarkan aku mati seperti dahulu