Sunday, January 5, 2014

Tiba -Tiba

Tiba-tiba aku teringat akan kamu
Yang sudah lama tidak ketemu
Sejak kali pertama mata kita bertemu
Hari yang tak akan luput dari ingatanku
Walau usia memamah lesu
Aku harap kau juga bergitu

Masih lagi aku ingat hari itu
Aku tiba awal tak seperti selalu
Tak senang duduk tak senang menunggu
Ada insan bermain piano melagu
Dapat mengurangkan rasa gementarku
Jemariku sejuk tak siapa yang tahu
Jantungku berdegup gila memalu

Telefon berdering dan kau ada dibelakangku
Dan ku toleh ku nampak sosok kamu
Dunia keliling diam membatu
Waktu laksana ingin membantuku
Kau ukir senyuman manismu
Membuat hatiku cair lebur selalu
Lesung pipitmu....gigi sedikit jarang mu
Ku sanggup lakukan apa sahaja untuk kembali ke waktu itu
Waktu kau tetap ada untukku

Ini semua salahku
Yang gopoh gelojoh ikut nafsu
Gagal memletak hati perasaan mu di nombor satu
Terlampau ingin memilikimu
Hingga lupa utuk menilai waktu
Kini kau makin jauh dariku
Walau ku cuba dekat tapi enggan itu selalu
Hati ini sudah lama terdiam kamu
Perlu kamu, mahu kamu selalu
Tapi ini bukan dayaku
Tiba-tiba aku teringat padamu
Kau yang istimewa......aku mahu