Monday, April 21, 2014

Malu Ku Pada Mu

Kau telah berikan ku segala
Dunia akhirat lengkap sempurna
Menatang aku sepenuh rupa
Namun aku hanya mampu sembahkan hampa
Walau aku boleh beri segala pada dia
Dia yang saban hari hanya tahu meminta
Kehendak yang kian meninggi pinta
Kau menanti untuk aku hulurkan jasa
Walu bibirmu tak pernah tuturkan kata
Namun pada matamu terpampang harapan mencita

Malu aku di ketika itu
Bila aku lemah dan tidak mampu
Tunaikan segala hasrat hajatmu
Pintamu yang seolah sudah mula jemu
Balasan surga yang bakal bertamu
Tergamak aku tak tunaikan walau satu
Aku yang mampu diam dalam kata seribu
Ku tahu kau masih berharap aku tahu
Tiap cerok hatimu yang berusaha tanpa nyayian dan lagu
Tak mampu aku untuk penuhinya walau seperca perlu
JanjiNya aku pasti didatang malu
Aku redha kerana aku memang begitu