Thursday, September 5, 2013

Dejavu??????

DARJATKAN CINTA

Cinta itu hanya cantik kerana adanya mata
Namun cantik itu bisa luntur dan mata itu bisa kabur
Cinta itu berharga kerana adanya materi
Namum harga itu bisa lupus dan materi terus lebur
Cinta itu harum kerana adanya rasa
Namun harum itu bisa pudar dan rasa itu bisa tiada
Cinta itu tinggi kerna adanya darjatNamum tinggi itu bisa rebah dan darjat itu bisa lelah
Cinta itu suci kerana adanya sejati
Suci itu akan ke mati dan sejati itu tetap di hati

Mengapa terdarjat sucinya cinta
Ada kalanya darjat itu juga bisa mencinta
Zaman berlalu ianya tetap ada
Walau sekecil hama..walau seluas semasta
Selagi emosi melingkari insani
Selagi sangsi terus menyelimuti
Selagi hati tidak pernah menyuci
Hipokrasi menjadi bumbu yang mesti
Merencah hidup umat2 nabi
Selamanyalah kita akan terus ….DARJATKAN CINTA



Nota  ini aku tulis pada November 24 2005. Di tulis pada masa-masa sakit. Di waktu aku remuk redam yang telah mencorakkan  8 tahun ke hadapan. Sejak itu sepi, sendiri, seorang sudah menjadi resmi aku. Di saat aku begitu naif dan cuai bila mencinta. Hari in aku sedar, aku masih tidak berubah. Tapi kadang kala aku terfikir, aku yang gagal berubah atau dunia sekelilingku yang tidak mampu berubah.