Monday, August 25, 2014

Jalan Kembali Ke Syurga

Tersasar aku kini kian jauh
Gagal aku lepaskan sauh
Bila asyik memikir tentang jauh
Tak berjaya aku tongktkan paruh
Semangat tinggal separuh-separuh
Ku perlu dirimu untuk kuatkan azam yang tertangguh

Jalan ini gelap dan hitam
Tak mampu lagi berpusing mengharap diam
Dia kecewa tak mampu lagi kiam
Angkara aku yang punah semangat dendam
Ini bukan jalan menuju dunia seratus alam
Tapi menuju api yang panas dan kelam

Aku kini mencari jalan kembali
Tanpa memusing arah sekali
Segala kesilapan aku kesali
Inilah aku yang kau tak kenali
Hilang arah tanpa kemudi
Di atas seluas laut nafsi
Fikiran buntu gagal selami
Dan aku kalah pada ajakan sendiri
Ini bukan jalan untuk kembali pada syurga abadi
Tetapi jalan untuk menjadi nafsu abdi

Tiada jalan kembali untuk ku
Kerana dia sudah tidak mampu memberi..........