Tuesday, October 7, 2014

Sejati Simpati

Berlalu sudah dengan perlbagai cerita
Jatuh bangun bersama
Kau lah tangan tika aku rebah tak terdaya
Kaki tika aku lemah tak bermaya
Aku yang terbaik pernah kau ada
Dan kau adalah segala yang pernah aku pinta

Kau adalah yang sejati buat ku
Menjadikan aku lebih baik dari dulu
Aku laksana terbang di awan biru
Waktu kau ingatkan aku setiap lima waktu
Membaca munajat sebelum beradu
Membuat hati aku seakan terpaku
Jelitanya kau pada mata ku
Membuang segala ragu
Ingin aku mula semula dengan mu
Kau lah yang sejati pada ku

Namun tanggapan itu berdua hala
Pada mu  aku hanya musafir menumpang kala
Simpati itu utama cinta
Tiada yang lebih kira
Hanya kasihan semata
Tiap kata-kata cinta
Hanya untuk aku berasa terima
Sebelum aku membuka kembara
Mencari pedoman yang belum tentu duka

Jika ku tahu di ketika awal
Lebih baik kau robek sahaja hatiku tanpa kawal
Biar membuak segala darah merahku
Bersama hatiku yang kini berderai lesu
Kenapa kau buat bergitu
Mahu kau hapus senyum dibibirku
Atau melihat tangis hangat mengalir deru
Aku tidak paham lagu mu
Mungkin sudah masa musafir permisi dahulu