Saturday, August 31, 2013

Merdeka????

Hari ini 56 tahun dahulu, sebuah negara bebas merdeka walaupun pada dasarnya ia tak pernah terjajah. Hari ini ketika aku merenung mentari 31 Augustus membuat aku terfikir. Kemana aku selapas ini? Buat seketika aku merasa yang aku di puncak segala. Kini aku merasa terperosok ke dalam jurang perasaan. Rasa yang memakan aku dari dalam. Ini lah penjajah ku. Aku harus merdeka. Bina pencakar langit ini dari bawah. Agar aku dapat menggapai awan untuk aku jadikan kerabu santapannya. Agar dapat aku curi sang purnama. Untuk ku jadikan hiasan lampu malamnya. Agar aku dapat memetik bintang-bintang. Untuk ku jadikan kerongsang selendangnya. Ayuh...Aku tak boleh biarkan rasa ini mati kembali setelah dihidupkan kembali. Hidup bukan sekali tetapi hidup adalah setiap hari................