Monday, September 16, 2013

Dari Jauh

Penglihatan aku mulai kabur
Untuk melihat nikmat yang tertabur
Dari jauh sudah tertegur
Semua ini pasti akan lebur
Dari jauh aku memuja tiap sisi
Yang telah menumpahkan segala inspirasi
Tak mudah untuk alami
Tak sukar untuk ulangi
Tiap perkara berbau kasturi
Walau dalaman bergelumang dengan tahi
Tak semua mengetahui
Telah ia menjalar dalam nadi
Menjadi candu yang telah tertagih
Mencuba tiap semangat yang gigih
Izinkan aku untuk memecah masuk
Takkan aku paksa takkan aku ketuk
Andai diberi peluang untuk seketika menjenguk
Aliran yang keruh ini takkan ku menangguk
Dari jauh aku duduk meratap
Kerana sakit ini makin mengertap
Kata sudah makin tidak beradap
Hatiku sering diserang hendap
Dikelar berkali roh disentap
Dari jauh..aku mahu menyayangi dan disayayangi