Wednesday, January 14, 2015

Masih Lagi Dia

Walau sudah sekian lama
Bila dia di depan mata
Aku kelu kata
Aku hilang petunjuk jangka
Ya...masih lagi dia
Yang membuat nafas ku tercuri seketika
Tetapi kenapa masih dia?
Adakah aku kurang bersyukur denagan apa yang ada?
Masih lagi mahu hidup dengan mengecewa?
Atau aku yang tak sedar berada?

Lepaskan sahaja
Dia ada jalannya
Dan aku ada arah yang menggamit menyala
Pernah aku terfikir apa yang bermain difikirannya
Adakah dia rasa seperti apa yang aku rasa?
Atau dia sememangnya rindu aku bagai nak gila?
Haha...spekulasi syok sendiri
Tak habis-habis lagi kau mahu dikecewa
Luka dulu pun parutnya masih bentan berdenyut
Silap-silap dalam darahnya aku akan hanyut

Lepaskan dengan nyata
Bahawa perasaan ini nafsu belaka
Nafsu??? Bukan.....ini adalah cinta
Cinta pandang pertama??
Atau cinta pandang sekali sekala...................