Thursday, January 22, 2015

Ingin Aku Berkata

Wahai hati yang kosong
Kenapa jiwa mu masing bolong
Walaupun tak ada sedikit pun tinggal hati mu untuk aku jadi kan lorong
Kau tutup semuanya seperti rumah pasung
Hanya jiwa kaku yang kau keluarkan usung

Izinkan aku
Selami hatimu sedalam-dalam
Walau matamu belum lagi berkolam
Dapat ku rasa kesakitan yag kau cuba hadam
Dalam tulisan mu yang aku sering tunggu pendam
Biarlah segala remuk dan redam
Selagi sumbu hidup belum padam
Kenangan dirimu akan selamanya aku genggam

Izinkan aku terus berkata
Pada ruang hatimu yang telah aku noda
Maafkan aku atas segala hiba
Namamu tetap tersebut pada hatiku selama
Kerana kau semua ini bermula
Api yang semakin hari ku jaga nyala
Dan aku akan terus berkata
Walau ruangnya sudah makin tiada
Aku tidak mahu bertahta
Hanya mahu bersama
Agar kau kenal aku siapa..........