Tuesday, February 3, 2015

Hatiku Di Cameron Highlands

Kabus pagi
Sejuk mengetar gigi
Aku tahu kau tak suka keadaan begini
Senyumlah sayang, ianaya mengundang rezeki
Nampak lesung pipit di pipi
Tetiba kau lenyap pergi
Membawa hatiku yang tergenggam rapi
\Bersama ros, lavender dan bunga matahari

Hatiku tertinggal di tanah tinggi
Bersama rasa sunyi dan sepi
Aku tak akan jemu dengan bayu sejuk ini
Aku tak akan bosan dengan pandangan ini
Ini sahaja cara aku terus mendakap mimpi
Untuk bersama mu tiap hari
Dan meneroka diri mu tiap inci
Tonjolkan diri mu diluar alas hijabi
Terima lah aku yang hanya alas kaki

Bayu pagi ini terus bertiup nyaman
Walau kau kini tak lagi heran
Temuikanlah aku dengan penyelesaian
Hati ku in tiada terkesan
Biarkan dia di Cameron Highland
Tanah tinggi yang penuh ketentuan
Kejayaan atau kegagalan

Aku sudah mula merinduinya
Walau aku harus kembali ke tanah rendah
Biar hatimu aku redah
Kerana hatiku masih tertinggal padanya